top of page

שמנים אתרים לחיזוק מערכת החיסון וטיפול במחלות חורף - ילדים ותינוקות

עודכן: 8 בספט׳ 2022


שמנים אתרים הם תמציות מאוד מרוכזות של צמחי מרפא. הם חודרים למערכת הנשימה כשאנחנו מריחים אותם, וגם במריחה חיצונית (על בית החזה והגב).

לכל שמן תכונות מרפא שונות, לפי הצמח ממנו מופק.

יש להיות מאוד זהירים עם שמנים אתרים ופעוטות מכיוון שלמרות ששמנים אתרים הם טבעיים לחלוטין, הם חומרים חזקים מאוד ובשימוש לקוי יכולים לגרום לנזק.

אופן הטיפול - טיפול בהרחה: כשאנחנו מריחים שמנים אתריים אנחנו מטפלים בעיקר בדרכי הנשימה העליונות (אף סתום/ נזלת) וגם מחטאים את דרכי הנשימה ובכך הורגים את החיידקים והווירוסים שאנו נושמים. כלומר, הרחת שמנים אתרים מזרזת החלמה ממחלות חורף וגם מפחיתה סיכויי הדבקה! ניתן לקטנטנים להריח תערובת שמנים אתרים טהורים (ללא מהילה). השיטות הנפוצות ביותר הן- טפטוף על פינת החולצה במהלך היום, הדפה במבער שמנים (חשמלי או עם נר), טפטוף על פינות המזרון בלילה, טפטוף על בד וקשירתו לעגלה/ לול או פשוט בקרבת מקום. - טיפול במריחה על העור: כשאנחנו מורחים שמנים אתרים על בית החזה והגב, השמנים חודרים דרך נקבוביות העור אל תוך מערכת הנשימה ומטפלים בשיעול, ליחה, דלקות וכל רגישויות דרכי הנשימה. בנוסף, הם גם מחזקים את הגוף ומזרזים החלמה ממחלות החורף. נשלב את השמנים האתרים עם שמן נשא (שמן שקדים למשל), או נשתמש בתערובת שמנים מוכנה ונמרח על בית החזה והגב, ובמקרה של כאב גרון - גם על הגרון. נחזור על הטיפול לפחות 3 פעמים ביום בזמן מחלה. ניתן למרוח שמנים אתרים בשילוב עם שמן נשא גם על כפות הרגלים לפני השינה לחיזוק מערכת החיסון באופן קבוע וגם בזמן מחלה.

אילו שמנים מתאימים לגילאים השונים - עד גיל שנתיים נשתמש בשמנים הבאים: רווינסטרה, אקליפטוס מזן רדיאטה (כל זן אחר אסור), קמומיל רומאי, ניאולי והדס. שימו לב שניאולי והדס מותרים למריחה על העור מגיל חצי שנה ומעלה. בהרחה אין בעיה אפילו מגיל שלושה שבועות. מהילה בשמן נשא: עד גיל חצי שנה- טיפה אחת מכל השמנים האתרים יחדיו על כל כף שמן שקדים. לאחר מכן, אנחנו משתמשים בטיפה אחת מכל השמנים האתרים על כל כפית שמן שמן נשא לכל שנת גיל. למשל: לילד בן שנתיים נשתמש בסה"כ 2 טיפות שמנים אתרים על כל כפית שמן נשא. המקסימום הוא 5 טיפות שמנים אתרים על כל כפית שמן נשא. נשמור על יחס זה גם בגילאים הבוגרים יותר. - מגיל שנתיים נוכל להוסיף את השמנים הבאים (בנוסף לאלו שציינתי קודם): אורן, לימון, תפוז, ברוש, פלפל שחור, ג'ינ'ג'ר. יש להקפיד לשמור על היחס בין השמנים האתרים לשמן הנשא.

תכונות מרפא עיקריות של השמנים העיקריים​ רווינטסרה- מחזק מערכת חיסון, מרגיע, מחטא נשימה, פותח נשימה והכי טוב במקרים של שיעול על כל סוגיו אקליפטוס רדיאטה- מחזק מערכת חיסון, מכייח, מחטא נשימה מאוד, מכווץ רקמות נפוחות במערכת הנשימה. מצויין לצינון. הדס- מחטא נשימה, מרגיע, פותח אף סתום. קמומיל רומאי- מחזק מערכת חיסון, מרגיע, אנטי דלקתי, מחזק את הגוף. ניאולי- מחטא נשימה, מכייח, מאוד מחזק את מערכת החיסון. ברוש- מטפל בכל סוגי השיעול בצורה מופלאה - שימו לב, אסור בהריון. ג'ינג'ר- מחמם, מחטא, מחזק את הגוף, מכייח, אנטי דלקתי. אסור בטיפול קבוע בהריון. תפוז- מעמיק את הנשימה, מרגיע התכווצויות, נפלא גם לטיפול באסטמה. יש עוד הרבה שמנים אתריים, אבל אלו העיקריים והם עושים עבודה מופלאה .

- אני תמיד תמיד ממליצה להשתמש בתערובות על פני שמן אתרי אחד, זה בטוח הרבה יותר, ויעיל הרבה יותר. - שימו לב להשתמש בשמנים אתרים באיכות גבוהה. שמנים אתרים שאינם איכותיים מספיק לא ישיגו את המטרה במקרה הטוב, ועשויים לגרום לנזק במקרה הפחות טוב.

שאלות? כתבו לי ואענה בשמחה.

חורף בריא לכולנו!

אורלי תגר ארומתרפיסטית בכירה

טל' 054-5924835



981 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
whatsapp.png
bottom of page