top of page

שמנים אתרים בהריון

עודכן: 8 בספט׳ 2022


שמנים אתרים הם תמציות טבעיות של צמחי מרפא. למרות שמדובר בחומר טבעי לחלוטין, אין זה אומר שכל השמנים בטוחים בהריון. השמנים מכילים את הכימיקלים הטבעיים של הצמח באופן מאוד מרוכז ואכן יש להם השפעה נפלאה וחזקה על הגוף שלנו, אך השמנים האתרים נספגים בקלות אל תוך מחזור הדם שלנו בעיקר במריחה, ובמידה מסוימת גם בהרחה. דרך מחזור הדם, השמנים מגיעים כמובן, גם אל העובר. חלק מחומרים אלו עלולים להיות אגרסיביים מדי עבור העובר העדין. בנוסף, לחלק מהשמנים יש השפעה על התפתחות ההריון עצמו, על מאזן ההורמונים בגוף ופעילות השרירים. לכן חשוב להימנע מכל שמן שאינו בטוח לחלוטין בהריון.

שמנים מסוימים מותרים בהריון, רק מתחילת השליש השני. בזמן השליש הראשון להריון, העובר נמצא במצב הרגיש ביותר, ולכן עדיף להיות זהירים. בנוסף, השפעות הורמונליות מזעריות של חלק מהשמנים יכולות להיות משמעותיות במידת מה בתחילת ההריון, אבל לאחר שנכנסים לשליש השני, ההריון כבר נחשב יציב יותר ואין חשש להשתמש בהם. אני לא ממליצה להשתמש בשמנים אתרים בריכוזים גבוהים, בפעם ראשונה בהריון בכל מצב. אפילו כשמדובר בשמן מאוד עדין. בכלל, עדיף להכיר לגוף כמה שפחות חומרים חדשים בזמן רגיש זה. תמיד בזמן הריון, ריכוז השמנים האתרים בתערובת חייב להיות נמוך באופן יחסי, כדי לא להכביד על העובר. שמנים אתרים אשר בטוחים בזמן הריון, הם השמנים העדינים ביותר, וללא השפעה הורמונלית ניכרת. כדאי לדעת, שמנים רבים שאסורים בהריון, אסורים גם בהנקת תינוקות רכים. אבל, ישנם שמנים רבים אחרים שמותרים בהחלט בהנקה, למרות שאסורים בהריון. אלו בעיקר שמנים שיש להם השפעה על ההורמונים והתפתחות העובר אבל אין בהם חומרים אגרסיביים. ככל שהיונק צעיר יותר, כך תצטרכי להיות זהירה יותר עם סוגי השמנים בהם את משתמשת. ככל שהתינוק גדל, תוכלי להעזר בשמנים רבים יותר ובריכוזים גבוהים יותר. בהרחה, השמנים האתרים מגיעים בצורה עדינה ופחותה הרבה יותר אל מחזור הדם. כלומר, אני ממליצה להימנע מהרחה ממוקדת של השמנים האסורים, אבל אם יש סביבכן שמן אתרי במבער בחלל מאוורר אין סיבה לדאגה.

 


 

יש מצבים בריאותיים בהם ניתן להשתמש בחלק מסויים מהשמנים לטיפול נקודתי בלבד, אבל את זה עושים רק לפי הוראות מדוייקות. בכל מקרה של ספק לגבי השמנים המתאמים ואופן השימוש, חשוב להתייעץ עם ארומתרפיסטית. הנה רשימה מסודרת של השמנים העיקרים המותרים והאסורים בהריון:

#שמניםאתריים #הריון #אגוזמוסקט #אורגנו #אורן #אניס #אקליפטוסדיווס #אקליפטוסלימוני #אקליפטוססמיתי #אקליפוטוסרדיאטה #ארזאטלס #אשכולית #ברגמוט #ברוש #גוניפר #גינגר #זנגוויל #זנגביל #הליקריסום #קרדמון #ווינטרגרין #וניל #ורד #טגטס #ילאנגילאנג #יסמין #לבונה #לבנדר #ליטסיאהקובבה #לימון #מור #מיורם #מליסה #מנטה #מרווהבהירה #מרווהרפואית #ניאולי #נענע #נרולי #סנדלווד #עץהתה #עשבהלימון #פטיטגרין #פטשולי #פלמרוזה #פלפלשחור #ציטרונלה #ציטרונלהבהריון #ציפורן #שמןאתריציפורן #קגפוט #קורניתאדומה #תימוס #קינמון #קמומילגרמני #קמומילרומאי #שמןקמומילבהריון #קפסיקום #רווינטסרה #רוזמרין #שמןרוזמריןבהריון #שומר #תפוז #שמניםאתריםבהריון #שמניםאתריםבהנקה #שמןאתרי #שמןלבנדרבהריון #שמןאורגנובהריון #רווינטסרהבהריון #רבנסרה #רבנסרהבהריון #lavender

4,640 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
whatsapp.png
bottom of page